10 زوج برتر انیمیشن های دیزنی از بدترین تا برترین

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دیزنی همواره با فیلم های انیمیشنی خود کوشش نموده است تا داستان های معناداری برای نسل های مختلف تعریف کند. داستان هایی که گاهی بر ماجراجویی برای خودیابی تمرکز می نمایند، گاهی هم حول تعامل بین شخصیت های پیچیده می چرخند. تا آنجایی که دنیای بی حد و مرز فانتزی پیش می رود، برخی از روابط بین شخصیت های انیمیشنی علیرغم طراحی و تنظیمات کارتونی واقعی به نظر می رسند. دیزنی سهم نسبتا خوبی از زوج های معروف دارد که در کنار هم عالی به نظر می رسند و حتی برخی از آن ها تاثیر معناداری روی داستان و فیلم می گذارند. تماشای آشکار شدن عشق زوج های انیمیشن های دیزنی احساس شیرینی به مخاطب منتقل می نماید و امید به دنیای پاکی را که در آن عشق بر همه چیز پیروز می گردد، دوباره تقویت می نماید. در این مطلب 10 زوج برتر انیمیشن های دیزنی را از بدترین تا برترین نام بردیم.

10 زوج برتر انیمیشن های دیزنی از بدترین تا برترین

10. لی شانگ و مولان در انیمیشن مولان (Mulan)

با وجود اینکه در ابتدا کنار هم قرار گرفتن مولان و لی شانگ غیرمتعارف به نظر می رسید، پذیرش طبیعت سرکش و رشد مولان به عنوان یک شخصیت به وسیله لی شانگ باعث شد او را بیشتر دوست داشته باشد و در نهایت او را از مسائل قبلی که در جهت کشف هویت واقعی خود درگیرشان بود نجات دهد. هر دوی آن ها سفری را با هم پشت سر گذاشتند و تا پایان فیلم تغییر شخصیت هایشان را به خوبی نشان دادند. آن ها روی صفحه نمایش به خوبی در کنار هم قرار می گیرند و در دنباله انیمیشن مولان به صورت رسمی یک زوج کامل و بی نقص به نظر می رسند.

9. مایلو و کیدا در انیمیشن آتلانتیس: امپراطوری گم شده (Atlantis: The Lost Empire)

مایلو و کیدا زوج معروف جواهر دست کم گرفته شده آتلانتیس: امپراتوری گم شده هستند. یک علاقه مند به تاریخ که تقریبا هیچ مهارت رزمی ندارد در کنار یک شاهزاده خانم جنگجو که قادر است گروهی از دشمنان را از بین ببرد قرار گرفته است. از روی منطق که به این دو نگاه کنیم کنار هم قرار گرفتنشان غیرممکن به نظر می رسد، اما در انیمیشن همه چیز ممکن و کاملا طبیعی است. صرف نظر از اینکه دنباله ها را تماشا می کنید یا سریال های انیمیشنی اسپین آف، آن ها به عنوان یکی از 10 زوج برتر انیمیشن های دیزنی شیمی باورپذیری با هم دارند.

8. برنارد و بیانکا در انیمیشن نجات دهندگان (The Rescuers)

این دو موش جسور قبل از اینکه حتی تصور نمایند قرار است برای همواره کنار هم قرار بگیرند یک تیم بودند و این به شکل گیری رابطه و شیمی آن ها یاری کرد. مجذوب کنندهیت بیانکا و رفتار ناشیانه و در عین حال شجاعانه برنارد به طرز شگفت انگیزی با هم جور درمی آید و آن ها را به یک زوج قابل اعتماد در هنگام یاری به بقیه تبدیل می نماید. حتی با وجود اینکه نجات دهندگان دیزنی نتوانست مخاطبان را به مقدار بقیه مجموعه فیلم های انیمیشنی مجذوب خود کند، اما همچنان یکی از بامزه ترین زوج های دیزنی را به نمایش گذاشت.

7. فلین و راپانزل در انیمیشن گیسوکمند (Tangled)

شما نباید انتظار داشته باشید که یک کلاهبردار دوره گرد در حالی که مشغول دزدی است رستگاری و عشق واقعی را پیدا کند، اما فلین به نحوی پیروز می گردد پس از نجات دختری که در یک برج گیر افتاده بود به عشق واقعی برسد. ماجراجویی های دوتایی فلین و راپانزل به آن ها یاری کرد تا پیوند بهتری برقرار نمایند و تا زمانی که داستان به اوج خود برسد، این حس بوجود آمد که این دو واقعا زوج کاملی هستند. هر دو آن ها در فیلم مجذوب کننده، خنده دار و نسبتا بامزه به نظر می رسند. از آنجایی که هر دوی آن ها بدون اینکه به یکدیگر اعتماد کامل داشته باشند سفر خود را آغاز کردند، تماشا تبدیل شدن آن ها به یک زوج قدرتمند احساس خوبی دارد.

6. تیانا و ناوین در انیمیشن شاهزاده خانم و قورباغه (The Princess and The قورباغه)

یک پیشخدمت عاشق نیواورلئان عاشق شاهزاده ای مغرور شده است که به قورباغه تبدیل شده؛ این شاید یکی از عجیب ترین راه ها برای تعریف یک رابطه نامتعارف باشد، اما به نوعی در نهایت به پایانی شیرین ختم می گردد. علیرغم اینکه ناوین و تیانا در ابتدای فیلم خیلی به یکدیگر علاقه نداشتند، در پایان شاهزاده خانم و قورباغه، به هم نزدیک و عاشق هم می شوند. تماشا تداوم عشق در هر شرایطی دلچسب است.

5. بل و دیو در انیمیشن دیو و دلبر (Beauty and the Beast)

اگرچه بل، دختری عاشق کتاب، به مقدار ای زیبا بود که همه مردان اطرافش را مجذوب خود کند، اما یک موجود ترسناک، با طبیعت و قلبی مهربان، در نهایت عاشقش شد. دیو و دلبر داستانی است که می گوید نباید کسی را از روی ظاهرش، بلکه بر اساس شایستگی ها و شخصیت او قضاوت کرد. صحنه های مربوط به دیو و بل در کل انیمیشن تماشایی و شیرین است. آن ها صحنه های عاشقانه و قدرتمند زیادی را در طول فیلم به اشتراک می گذارند که هرگز از ذهنتان بیرون نخواهد رفت.

4. تارزان و جین در انیمیشن تارزان (Tarzan)

یک زیست شناس بریتانیایی به همراه تنها دخترش جین برای مطالعه گوریل های پشت نقره ای به آفریقا سفر می نماید. جین و پدرش به کشف بزرگی دست پیدا می نمایند و در نهایت عاشق مردی به نام تارزان می گردد که در میان میمون ها بزرگ شده است. از اولین تعامل آن ها در فیلم تا وقتی که جین به تارزان می آموزد که مثل یک انسان راه برود و صحبت کند، رابطه شان دوست داشتنی است و در هر صحنه مکمل یکدیگرند. عشق آن ها به یکدیگر از مرزها فراتر می رود و زندگی شان را متحول می نماید.

3. لیدی و ترمپ در انیمیشن بانو و ولگرد (Lady and Tramp)

چه کسی فکر می کرد که یک داستان عاشقانه بین دو سگ به یکی از رمانتیک ترین داستان هایی تبدیل گردد که تا به حال در یک فیلم یا انیمیشن نشان داده شده است؟ پیوند و شیمی بین لیدی و ترمپ یادآوری شیرینی است که عشق از همه مرزها فراتر می رود و زمانی که توقعش را ندارید شکوفا می گردد. قرار شام اسپاگتی شایان ستایش آن ها زیر نور مهتاب یکی از نمادین ترین روابط در میان 10 زوج برتر انیمیشن های دیزنی است. فداکاری آن ها برای یکدیگر در طول فیلم باعث می گردد که شما مشتاق به پایان رسیدن عشق آن ها باشید.

2. یاسمین و علاالدین در انیمیشن علاالدین (Aladdin)

اگرچه رابطه یاسمین و علاالدین بر اساس یک دروغ آغاز شد، اما وقتی علاالدین حقیقت را در خصوص خانواده ساده اش به شاهزاده خانم گفت، خود را نجات داد. این کار به خودی خود هر دو آن ها را به هم نزدیک کرد اما نجات پدر یاسمین یعنی سلطان، پیوند آن ها را محکم کرد. علاالدین و یاسمین در فیلم به خوبی با یکدیگر بازی می نمایند، و حتی در مجموعه انیمیشن های اسپین آف، رابطه بیشتری با هم دارند که به آن ها یاری می نماید تا بر هر موقعیت ناراحت نماینده ای غلبه نمایند. آن ها هر دو مهربان و شجاع هستند که تاثیر بیشتری هم بر رابطه شان می گذارد.

1. مگارا و هرکول در انیمیشن هرکول (Hercules)

از پسر شگفت انگیز گرفته تا مردی که به او عشق می ورزید و احترام می گذاشت، هرکول جایگاه خود را در قلب مگ به دست آورد و به او نشان داد که با وجود ترس، دوباره عاشق شدن اشکالی ندارد. رابطه قبلی مگ به قیمت آزادی او تمام شده بود و برای همین او از آغازی دوباره وحشت داشت. هرکول علیرغم اینکه متوجه شد مگارا سعی دارد به او خیانت کند، همه چیز را به خاطرش به خطر انداخت. او تمام احساسات منفی خود را نادیده گرفت و زندگی خود را به خطر انداخت تا مگارا را از دست هادس نجات دهد، حتی اگر توانایی های خداگونه خود را از دست بدهد. در پایان، این همان چیزی است که او را به قهرمانی تبدیل می نماید که شایسته داشتن نیرویی است که زئوس به او داده.

منبع: thegame

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1589

به "10 زوج برتر انیمیشن های دیزنی از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 زوج برتر انیمیشن های دیزنی از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید