واز مقصد دل انگیز مسافران پاییز

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، جنگل واز که بخشی از جنگل های باستانی هیرکانی است، به رسم قرن ها عمر درازش، در آستانه پاییز، پررنگ تر از همواره می گردد و زیباترین چهره اش را تنها نشان گردشگران ماجراجویی می دهد که جاده های خاکی اش را طی می نمایند.

واز مقصد دل انگیز مسافران پاییز

خبرنگاران : اگر به عکاسی علاقه دارید و سفر در فصول خلوت اولویت تان است از حالا برای یک سفر دل انگیز پاییزی به واز برنامه ریزی کنید. جنگل هزار رنگ واز جان می دهد برای سرگرمی و شادمانی و عکاسی.

روستای واز یکی از بکرترین روستاهای استان مازندران، در منطقه چمستان نور و در میان رشته کوههای البرز قرار گرفته است؛ با مسیری بسیار دیدنی که چشم اندازهای چشمه و جنگل و کوه و رودخانه، به آن زیبایی خاصی داده است.

برای رسیدن به این روستا، ابتدا باید به چمستان نور رفت و سپس مسیر روستای جوربند را در پیش گرفت. آنگاه نرسیده به این روستا، جاده سربالایی سمت راست را باید پیش گرفت تا به روستای واز رسید. از این نقطه تا روستای راه درازی در پیش ندارید.

تمام این منطقه را جنگل پوشانده است و هوای خنک و مطبوع آن در فصل پاییز، واقعاً بی نظیر است. قرار گرفتن آستانه مبارک پیربزرگوار، امامزاده اسماعیل ع، فضای معنوی خاصی را در قلب طبیعت روستاپدید آورده است که حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور در این روستا، خود نشان از جایگاه ویژه اش دارد؛ روستایی شامل سه رودخانه بسیار زیبا و سه منطقه سرسبز که به آن واز تنگه، واز سفلی و واز علیا می گویند.

جنگل واز که بخشی از جنگل های باستانی هیرکانی است، به رسم قرن ها عمر درازش، در آستانه پاییز، پررنگ تر از همواره می گردد و زیباترین چهره اش را تنها نشان گردشگران ماجراجویی می دهد که جاده های خاکی اش را طی می نمایند. راه های خاکی و پرپیچ و خم جنگل در کنار سبزه زارهای سحرانگیز بوته های در هم تنیده، از میان درختانی می گذرد که کمتر مسافری از پستی و بلندی هایش عبور نموده است.

این ییلاق با بیشتر از 9 هزار هکتار منطقه ای کوهستانی با اقلیم سرد و مرطوب است که با منطقه ها ییلاقی و جنگل های هیرکایی پر شده. این محدوده که رودهای فراوانی هم دارد در سال 1380 منطقه ای حفاظت شده اعلام شد.

جنگل واز از راه های متفاوت به شهرهای مختلفی متصل می گردد؛ بنابراین مسیرهای ارتباطی متنوعی را برای مردم ایجاد نموده است. منطقه جنگلی واز با وجود غارها، آبشارها، چشمه های آب معدنی، دریاچه ای که درست از وسط این منطقه عبور نموده است، هوای پاک و طبیعت دل انگیز خود به یکی از جاذبه های محبوب گردشگری تبدیل شده و هرسال گردشگران زیادی با سفر به آمل به این جنگل چمستان هم سری می زنند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1586

به "واز مقصد دل انگیز مسافران پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واز مقصد دل انگیز مسافران پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید