راهنمای خرید برترین شوینده پوست چرب (معرفی 10 محصول پرفروش)

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، پوست چرب پوستی است که به علت فراوری بیش از حد سبوم (روغن) ظاهری براق و درخشنده دارد و مستعد بزرگ شدن منافذ و ایجاد آکنه است. انتخاب شوینده مناسب یاری زیادی به از بین بردن سبوم اضافی می نماید. این روزها همه فراورینمایندگان ادعا می نمایند که محصول آن ها برای پوست چرب مناسب است که این موضوع باعث شده است تصمیم گیری برای بیشتر افراد سخت باشد. از این رو تصمیم داریم در این مقاله نحوه انتخاب برترین شوینده پوست چرب ایرانی و خارجی را شرح دهیم و شما را با چند محصول پرفروش آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

راهنمای خرید برترین شوینده پوست چرب (معرفی 10 محصول پرفروش)

پوست چرب چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از اینکه به انتخاب برترین شوینده برای پوست چرب فکر کنید، باید پوست خود را به خوبی بشناسید. در کسانی که پوست شان چرب است، غدد چربی بیش از حد فعال هستند و اندازه زیادی سبوم فراوری می نمایند که این باعث می گردد سطح پوست همواره براق باشد. سبوم برای پوست مفید است و افراد دارای پوست چرب اغلب چین و چروک کمتری دارند، اما سبوم زیاد باعث بزرگ شدن منافذ پوست می گردد و احتمال ابتلا به آکنه را افزایش می دهد.

چرا پاکسازی پوست چرب مهم است؟

پاکسازی اولین قدم در همه روتین های مراقبتی پوست است. شوینده ها هر گونه آلودگی، چربی اضافی و به جامانده مواد آرایشی را از روی صورت پاک می نمایند. بعلاوه باعث آماده شدن پوست برای استفاده از سایر محصولات بهداشتی می شوند.

شوینده ها حاوی مواد پاک نماینده ای به نام سورفکتانت هستند که از سر آبدوست و دم آبگریز تشکیل شده اند. در حین شست وشوی صورت، قسمت های آبگریز سورفکتانت به روغن و قسمت های آبدوست آن به آب متصل می شوند و ساختارهایی به نام میسل را تشکیل می دهند. درنتیجه، می توانند آلودگی ها را از پوست بیرون بکشند.

چگونه برترین شوینده پوست چرب را انتخاب کنید؟

برای افرادی که پوست چرب دارند، تمیز و مرطوب نگه داشتن صورت بسیار مهم است. به گفته انجمن پوست آمریکا (AAD)، این افراد باید از شوینده های ملایم و فاقد الکل استفاده نمایند. بعلاوه باید به سراغ محصولاتی بروند که عبارت غیرکومدوژنیک روی برچسب آن ها درج شده است. اصطلاح غیرکومدوژنیک به این معنی است که محصول مورد نظر احتمالا منافذ پوست را مسدود نمی نماید.

افراد دارای پوست چرب باید صورت خود را صبح و شب و بعلاوه بعد از ورزش یا سایر فعالیت هایی که باعث تعریق می شوند، بشویند. برخلاف تصور بسیاری از مردم، شست وشوی بیش از حد پوست نه تنها باعث کاهش سبوم اضافی نمی گردد، بلکه پوست را وادار می نماید که چربی بیشتری فراوری کند.

برترین شوینده پوست چرب حاوی چه ترکیباتی است؟

معمولا در برترین فیس واش برای پوست چرب ترکیبات زیر یافت می گردد:

1. سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید یک بتا-هیدروکسی اسید (BHA) است که به لایه برداری پوست یاری نموده و چربی اضافی را از روی آن پاک می نماید. لایه برداری پوست احتمال مسدود شدن منافذ را کاهش می دهد و از بروز آکنه جلوگیری می نماید.

2. بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکسید یک ترکیب لایه بردار است که سبوم اضافی پوست را از بین می برد و احتمال مسدود شدن منافذ و بروز آکنه را به حداقل می رساند. این ماده ممکن است باعث خشکی و قرمزی پوست گردد. به همین علت، توصیه می گردد به تدریج غلظت آن را افزایش دهید و اگر خشکی و قرمز پوست شدید بود به پزشک مراجعه کنید.

3. گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید یک آلفا-هیدروکسی اسید (AHA) است که در انواع شوینده ها، مرطوب نماینده ها و تونرها یافت می گردد. این ماده برای پوست های چرب فوق العاده مفید است، چون از مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه جلوگیری می نماید و با لایه برداری پوست می تواند سلول های مرده را از بین ببرد. گلیکولیک اسید برای بیشتر افراد بی خطر تلقی می گردد، اما اگر پوست حساسی دارید، قبل از خرید محصولات حاوی آن با پزشک مشورت کنید.

4. نیاسینامید

نیاسینامید یک نوع ویتامین B3 است که فواید زیادی برای پوست دارد. این ماده فراوری سبوم را کنترل می نماید و باعث کاهش آکنه های موجود روی پوست چرب می گردد. علاوه براین، به بازیابی سد دفاعی پوست یاری می نماید و با کاهش آسیب های محیطی باعث می گردد پوست سالم تر و زیباتر به نظر برسد.

معرفی 10 شوینده صورت پرفروش در خبرنگاران

این روزها شوینده های مخصوص پوست چرب تنوع زیادی دارند. برای اینکه راحت تر بتوانید برترین مارک شوینده صورت برای پوست چرب را انتخاب کنید، در این بخش تعدادی از پرفروش ترین محصولات را معرفی می کنیم.

فوم شستشو صورت ویتالیر مدل Activit مناسب پوست های مختلط و چرب

فوم شستشو صورت ویتالیر مدل Activit اولین محصولی است که می توان از آن به عنوان برترین شوینده پوست چرب و جوش دار نام برد. این محصول حاوی ویتامین C و عصاره درخت چای است و به همین علت التهاب پوست را کاهش و شفافیت آن را افزایش می دهد. به علاوه، به حفظ رطوبت پوست و پیشگیری از آکنه یاری می نماید. برس نرم سیلیکونی یکی از ویژگی های منحصر به فرد شوینده ویتالیر است که باعث پاکسازی عمیق منافذ پوست می گردد و جریان خون را افزایش می دهد.

ژل شستشو و لایه بردار صورت لافارر مدل 01 مناسب پوست های چرب

اگر در پی محصولی هستید که هم به پاکسازی منافذ پوست یاری کند و هم سلول های مرده آن را از بین ببرد، می توانید ژل شستشو و لایه بردار لافارر را امتحان کنید. این محصول پرطرفدار نه تنها باعث خشک شدن پوست نمی گردد، بلکه به علت ترکیب خاص خود می تواند ترشح چربی را در پوست کاهش دهد و احتمال بروز آکنه را به حداقل برساند. علاوه بر این، مات نماینده پوست است و براقیت ناشی از ترشح سبوم اضافی را از بین می برد.

ژل شستشو صورت مورینگا امو مدل FC01

ژل شستشو صورت مورینگا امو به گونه ای فرموله شده است که برای انواع پوست از جمله چرب، مختلط و نرمال گزینه مناسبی به شمار می رود. این محصول پرفروش از عصاره پاپایا و گریپ فروت و روغن های گیاهی آرگان، مورینگا، هسته انگور و دانه آفتابگردان تشکیل شده است. ژل شستشو صورت مورینگا امو چربی اضافی پوست را از بین می برد و با برطرف انسداد منافذ پوست احتمال بروز آکنه را به حداقل می رساند. به علاوه، متعادل نماینده pH پوست است و به بازیابی خاصیت کشسانی آن یاری می نماید.

ژل شستشو صورت دیپ سنس مدل درخت چای و بامبو مناسب برای پوست های چرب

ژل شستشوی صورت دیپ سنس یک محصول چندمنظوره است که برای فراوری آن از ترکیبات مختلف از جمله هیالورونیک اسید، سالیسیلیک اسید، روغن آملا، عصاره درخت چای و بامبو استفاده شده است. این شوینده پرطرفدار بدون اینکه باعث خشکی پوست گردد، چربی اضافی پوست و براقی ناشی از آن را از بین می برد و از بروز آکنه جلوگیری می نماید. ویژگی دیگر آن این است که می تواند مواد آرایشی و آلودگی ها را از لایه های عمقی پوست بیرون بکشد.

ژل شستشو صورت نوتروژینا سری Sivilce Karciti مدل Yuz temizleme jeli

ژل شستشو صورت نوتروژینا مدل Yuz temizleme jeli یکی از برترین شوینده های پوست چرب به شمار می رود، چرا که فاقد چربی است و با پاکسازی عمیق پوست باعث نرم و لطیف شدن آن می گردد. علاوه بر این، آکنه را درمان می نماید و احتمال بروز آن را کاهش می دهد.

فوم شستشوی صورت نو آکنه مدل 001

فوم شستشوی صورت نو آکنه را هم می توان در لیست برترین شوینده برای پوست های چرب و جوش دار قرار گرفته است، چون فاقد پارابن و سولفات و حاوی مواد مرطوب نماینده سازگار با پوست چرب است. بعلاوه ضدعفونی نماینده و ضدویروس است و باعث تنظیم چربی پوست می گردد. کسانی که از فوم شستشوی صورت نو آکنه استفاده نموده اند، از توانایی این محصول در برطرف انواع آکنه و کومدون به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن یاد می نمایند.

ژل شستشو صورت هیدرودرم مدل Oily Skin

اگر می خواهید برترین شوینده پوست چرب را خریداری کنید، ژل شستشو صورت هیدرودرم گزینه دیگری است که ارزش امتحان کردن را دارد. این محصول از مواد پاک نماینده غیرصابونی تشکیل شده و دارای اسیدیته سازگار با پوست صورت است. ژل شستشوی صورت هیدرودرم چربی پوست را تنظیم می نماید و با باز کردن منافذ پوست و از بین بردن باکتری ها باعث کاهش جوش های صورت می گردد.

ژل شستشو صورت سینره مدل Anti-Pollution

تحقیقات نشان داده اند که آلودگی هوا روی سلامت پوست تاثیر منفی دارد و با پیری زودرس مرتبط است. ژل شستشو صورت سینره نه تنها آلودگی ها و بقایای مواد آرایشی را از سطح پوست پاک می نماید، بلکه به علت داشتن عصاره مورینگا می تواند از پوست در برابر آلودگی هوا محافظت کند. ذکر این نکته لازم است که از این محصول می توان به عنوان برترین شوینده پوست چرب و حساس نام برد، چرا که بدون تحریک پوست ترشح چربی را در آن کنترل می نماید و احتمال بروز آکنه را کاهش می دهد.

مایع شستشو صورت آردن سبوما مدل Liquipain

مایع شستشو صورت آردن سبوما یک شوینده مناسب برای استفاده روزانه است. اگر در پی یک شوینده هیپوآلرژنیک و غیرکومدوژنیک می گشت که برای فراوری آن از رنگ، الکل، پارابن و مواد صابونی استفاده نشده باشد، می توانید این محصول پرطرفدار را انتخاب کنید. ویژگی مهم مایع شستشو صورت آردن سبوما این است که بچه ها بالای سه سال هم اجازه استفاده از آن را دارند.

فوم شستشو صورت نو آکنه مدل tea tree

این فوم شستشو محصول دیگری از برند تخصصی نو آکنه است که می توان از آن برای پاکسازی روزانه استفاده کرد. فوم شستشو صورت نو آکنه فاقد سولفات و حاوی روغن درخت چای، سالیسیلیک اسید و روغن لیمو است. علاوه بر این، خاصیت ضدباکتریایی دارد و با از بین بردن آکنه می تواند یک پوست زیبا و شفاف به شما هدیه دهد.

کلام پایانی

برترین شوینده پوست چرب خارجی و ایرانی شوینده ای است که حاوی الکل نباشد و باعث مسدود شدن منافذ پوست نگردد. کسانی که پوست چرب دارند باید محصولات آرایشی و بهداشتی را بااحتیاط انتخاب نمایند و اگر تصمیم گیری برایشان سخت است، نظر متخصص پوست را جویا شوند.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: skinkraft, medicalnewstoday

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1596

به "راهنمای خرید برترین شوینده پوست چرب (معرفی 10 محصول پرفروش)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین شوینده پوست چرب (معرفی 10 محصول پرفروش)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید